لینک های دسترسی

Breaking News

تیم ملی فوتبال افغانستان در یک رقابت تماشایی هند را شکست داد


خوشحالی بازیکنان افغان از به ثمر رساندن گول پیروزی
خوشحالی بازیکنان افغان از به ثمر رساندن گول پیروزی

تیم ملی فوتبال افغانستان در چهارمین رقابت دور دوم مقدماتی راهیابی به جام جهانی ۲۰۲۶ و جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۷ روز سه شنبه ۲۶ مارچ (هفتم حمل) در برابر هند قرار گرفت و با نتیجۀ دو در برابر یک پیروز شد.

در این رقابت جدی و نفس‌گیر که در ورزشگاه اندراگاندی در شهر گواهاتی هند برگزار شده بود، نیمۀ نخست بازی با نتیجۀ یک در برابر صفر به نفع هند پایان یافت، اما بازیکنان افغان در نیمۀ دوم با به ثمر رساندن دو گول نتیجه را برعکس ساختند.

گول نخست این رقابت را تیم هند در دقیقه ۳۸ در اثر اشتباه اسلام‌الدین امیری، مدافع و کپیتان تیم ملی افغانستان، از نقطۀ پنالتی به ثمر رساند.

اما در دقیقۀ ۷۰ بازی، رحمت اکبری، بازیکن افغان از دور گول تساوی را برای تیم افغانستان به ثمر رساند. گول دوم افغانستان در دقیقۀ ۸۸ از سوی شریف محمد به ثمر رسید.

در ترکیب تیم امروزی افغانستان، اویس عزیزی، اسلام الدین امیری، محبوب حنفی، جبار شرزه، حبیب‌الله عسکر، مصور احدی، رحمت اکبری، امید پوپلزی، شریف محمد، دوالفقار نظری و توفی سکندری، شامل بودند.

افغانستان در گروپ الف با تیم‌های قطر، کویت و هند قرار دارد. تیم افغانستان تا اکنون چهار مسابقه انجام داده که به جز پیروزی امروز، در دو رقابت در مقابل قطر و کویت شکست خورده و در رقابت نخست با هند تساوی کرده است.

افغانستان با پیروزی اخیر، چهار امتیاز کسب کرده و در رده بندی گروپی بالاتر از کویت قرار گرفته است. اگر افغانستان در رقابت‌های بعدی پیروز شود، شانس صعود به مرحلۀ بعدی را خواهد داشت.

قرار است رقابت‌های بعدی تیم ملی فوتبال افغانستان به تاریخ ششم جون در برابر قطر و مسابقۀ اخیر در ۱۱ جون در برابر کویت برگزار شود.

گروه

XS
SM
MD
LG