لینک های دسترسی

Breaking News

اعتیاد سلامت جسمی و روانی مرا سلب کرده است - معتاد


اعتیاد سلامت جسمی و روانی مرا سلب کرده است - معتاد
please wait

No media source currently available

0:00 0:01:14 0:00

فیض محمد، یکی از معتادان زیر درمان در ولایت بدخشان می‌گوید که بیش از دو دهه استعمال مواد مخدر، سلامت جسمی و روانی را از او سلب کرده  و خانواده و جامعه نیز نسبت به وی بی اعتماد شده بودند

فیض محمد ۳۵ ساله در گفتگو با صدای امریکا گفت که در ایام نوجوانی توسط دوستانش به استعمال تریاک و پس از چند سال به استعمال شیشه رو آورد

شغل پدری او نانوایی بوده و همچنان با آهنگری موتر نیز آشنایی دارد، اما افزود که بیش از دو دهه استعمال مواد مخدر نه تنها سلامت جسمی را از وی گرفته، بلکه او را به زوال عقل نیز مبتلا کرده است.

فیض محمد چهار بار تحت درمان قرار گرفته است، اما ادعا می کند که در شفاخانه ها دوره درمان و رسیدگی به او درست صورت نگرفته و موجب شد تا دوباره به استعمال مواد مخدر رو آورد.

او حالا در یکی از مراکز درمان خصوصی در ولایت بدخشان تحت تداوی قرار دارد و از روند درمان این بار راضی است و می‌گوید که اعتبار خود را در جامعه دوباره کسب کرده است.

بر بنیاد آمارهای مسوولان محلی حکومت طالبان در ولایت بدخشان، بیش از شش هزار معتاد در یک سال گذشته در این ولایت تحت درمان قرار گرفته و دوباره به زندگی عادی برگشته اند.

XS
SM
MD
LG