لینک های دسترسی

Breaking News

تیم ملی فوتسال افغانستان به جام ملت‌های آسیا صعود کرد


تیم ملی فوتسال افغانستان در بازی چهارشنبه در مقابل ماکایو، حریف را از سر راه برداشت و به جام ملت‌های آسیا صعود کرد.

تیم ملی فوتسال افغانستان ۱۸ گول وارد دروازۀ حریف کرد و دو گول را نیز پذیرفت.

فدراسیون فوتبال افغانستان با نشر اعلامیه‌ای امروز پنجشنبه ۱۲ اکتوبر (۲۰ میزان) گفت: "ملی پوشان دوست‌داشتنی فوتسال ما با کسب ۷ امتیاز از ۳ بازی و بدون باخت به عنوان تیم صدرنشین از گروه ب مرحله مقدماتی توانستند به جام ملت‌های آسیا صعود کنند".

این نخستین بار است که تیم فوتسال افغانستان از بازی‌های مقدماتی به جام ملت‌های آسیا صعود می‌کند. فدراسیون فوتبال افغانستان این رویداد را بی‌نظیر خوانده است.

تیم ملی فوتسال عربستان سعودی نیز در بازی‌های مقدماتی ۶ امتیاز کسب کرد و به جام ملت‌های آسیا راه یافت.

مرحله مقدماتی جام فوتسال ملت‌های آسیا به میزبانی عربستان سعودی از تاریخ ۱۶ میزان آغاز شده و تا ۲۰ میزان ادامه داشت. افغانستان در گروه ب با عربستان، اندونیزیا و ماکایو رقابت کرد.

در نخستین بازی تیم ملی افغانستان توانست که با نتیجه سه بر دو تیم عربستان سعودی را شکست دهد، در دومین بازی در مقابل اندونیزیا رقابت را هفت بر هفت مساوی به پایان رساند.

جام ملت‌های فوتسال آسیا در سال ۲۰۲۴ میلادی برگزار می‌شود.

کمیته ملی المپیک افغانستان که توسط طالبان اداره می‌شود، گفته است که تیم ملی فوتسال افغانستان در سال جاری عملکرد بسیار خوبی داشته است.

این کمیته گفته است که تیم ملی فوتسال افغانستان در مسابقات قهرمانی آسیای میانه امسال تیم‌های قدرتمند اوزبیکستان، قرغیزستان و ترکمنستان را شکست داده و در این مسابقات مقام دوم را به خود اختصاص داد.

گروه

XS
SM
MD
LG