لینک های دسترسی

Breaking News

تساوی افغانستان و اندونیزیا در دومین بازی مقدماتی جام فوتسال ملت‌های آسیا


تیم فوتسال افغانستان با مساوی در برابر اندونیزیا چهار امتیازی شد
تیم فوتسال افغانستان با مساوی در برابر اندونیزیا چهار امتیازی شد

تیم ملی فوتسال افغانستان در دومین بازی مقدماتی جام فوتسال ملت‌های آسیا در مقابل اندونیزیا رقابت را هفت بر هفت مساوی به پایان رساند.

این مسابقه روز دوشنبه نهم اکتوبر (۱۷ میزان) در جمنازیوم گرین هال شهر دمام عربستان سعودی برگزار شد.

در این رقابت، علی امیر و رضا حسین‌پور، ملی‌پوشان افغانستان هر کدام دو - دو گول برای تیم شان به ثمر رساندند.

مجید مرتضایی، سرمربی تیم فوتسال افغانستان گفته است که بازیکنان تیم اندونیزیا با تجربه و از افغانستان کم تجربه بودند، ورنه این بازی را بازیکنان افغان به نفع خود به پایان می‌رساندند.

تیم ملی فوتسال افغانستان با مساوی در برابر اندونیزیا چهار امتیازی شد که به گفتۀ مرتضایی با این امتیاز این تیم به مرحله بعدی صعود خواهد کرد.

کمیتۀ ملی المپیک افغانستان که توسط طالبان اداره می‌شود، بازی مساوی در مقابل اندونیزیا را به نحوی یک دستاورد خوانده، چون به گفتۀ این کمیته، تیم اندونیزیا در درجه بندی آسیا در ردۀ ششم قرار دارد و در تشکیل خود بازیکنان قدرتمندی از کشورهای مختلف خریداری کرده است.

فدراسیون فوتبال افغانستان نیز در اعلامیه‌ای گفته است: "فوتسال ما در آستانۀ یک تحول تاریخی قرار دارد و پیروزی در برابر ماکایو می‌تواند تیم ملی فوتسال ما را برای نخستین‌بار به جام ملت‌های آسیا ببرد".

مرحله مقدماتی جام فوتسال ملت‌های آسیا به میزبانی عربستان سعودی از تاریخ ۱۶ میزان آغاز شده و تا ۲۰ میزان ادامه خواهد داشت. افغانستان در گروه ب با عربستان و اندونیزیا بازی کرده و با ماکایو رقابت خواهد کرد.

در نخستین بازی تیم ملی افغانستان توانسته است که با نتیجه سه بر دو تیم عربستان سعودی را شکست دهد.

تیم ملی فوتسال افغانستان فردا چهارشنبه ۱۱ اکتوبر (۱۹ میزان) ساعت ۵:۳۰ عصر به وقت افغانستان به مصاف ماکایو خواهد رفت.

اگر افغانستان سومین حریف‌اش را شکست دهد، برای بار نخست در تاریخ فوتسال به جام ملت‌های آسیا راه می‌یابد. جام ملت‌های فوتسال آسیا در سال ۲۰۲۴ میلادی برگزار می‌شود.

گروه

XS
SM
MD
LG