لینک های دسترسی

Breaking News

تیم دورتموند به دور نهایی جام قهرمانان اروپا صعود کرد


تیم فوتبال دورتموند با پیروزی در برابر تیم پاریس سینت جرمن برای سومین بار راهی دور نهایی جام فوتبال قهرمانان اروپا شد.

در دومین دیدار تیم های پاریس سینت جرمن فرانسه و دورتموند آلمان، زرد پوشان دورتموند توانستند پس از یک بازی نفس‌گیر و مقاومت سرسختانه، خط دفاعی این تیم را در برابر حملات مهاجمین تیم پاریس با برتری دو گول به دور نهایی این جام راه یابند.

تیم دورتموند آلمان در دیدار نخست خود در برابر تیم پاریس جرمن با نتیجۀ ۱ – ۰ در میدان خود پیروز شده بود. تلاش‌های تیم پاریس روز سه شنبه هفتم ماه می‌‌(۱۸ ثور) در خانۀ خودش نه تنها برای تساوی رقابت نتیجه نداد، بلکه دورتموندی‌ها توانستند در دقیقۀ ۵۰ نیمۀ دوم بازی با یک ضربۀ سر غافلگیرانه ماتس هوومیلز، دروازۀ پاریس، را باز کنند.

با این پیروزی، تیم دورتموند آلمان به سومین حضور خود در دور نهایی جام قهرمانان اروپا نایل آمد. این تیم در سال ۱۹۹۷، تیم یووینتوس ایتالیا را ۳ – ۱ در شهر مونیخ شکست داد. در دومین راهیابی به دور نهایی این جام در ۲۰۱۳، رقابت را با نتیجۀ ۱ – ۲ به بایرن مونیخ، رقیب لیگ آلمانی خود واگذار کرد.

با شکست تیم پاریس سینت در برابر دورتموند، کم از کم یک سال دیگر رویای رسیدن و قهرمان شدن برای این تیم پر ستارۀ لیگ فرانسه، هنوز هم در قالب یک خواب باقی ماند.

قرار است بازی دوم نیمه نهایی این جام چهارشنبه هشتم ماه می، میان تیم های ریال مادرید و بایرن مونیخ برگزار شود.

دیدار دور نخست این دو تیم با نتیجۀ ۲ – ۲ مساویانه پایان یافته بود و هر دو تیم برتر لیگ‌های اسپانیا و آلمان، در دیدار روز چهارشنبه هشتم ماه می، به پیروزی نیاز دارند.

اکنون دیده شود که آیا قهرمانی ۲۰۱۳ با پیروزی بایرن مونیخ تکرار خواهد شد یا ریال مادرید قادر خواهد شد پس از قهرمانی امسال در لیگ برتر اسپانیا ، برای کسب دومین جام بزرگ فصل ۲۰۲۳ – ۲۰۲۴ به میدان برود.

شماری از مبصرین فوتبال به این‌ باور‌اند که تیم فوتبال ریال مادرید با توجه به کارکرد این تیم در فصل ۲۰۲۳-۲-۲۴ در رقابت چهارشنبه شب در برابر تیم بایرن مونیخ آلمان تلاش نهایی خود را به خرچ خواهد داد.

مبصرین به این باور‌اند که دورتموندی‌ها در برابر هر یک از تیم‌ها – بایرن مونیخ و یا هم ریال مادرید- که حضور یابد، به عنوان یک تیم ضعیف پنداشته خواهد شد. اما دفاع منسجم و از دست ندادن فرصت در گول زدن دورتموندی‌ها، نشان داد که ضعیف بودن نمی تواند مانعی برای پیروزی باشد.

رقابت قهرمانی جام قهرمانان اروپا به تاریخ اول ماه جون، در استدیوم فوتبال ویمبلی انگلستان میان تیم‌های دورتموند و برندۀ رقابت بایرن مونیخ و ریال مادرید برگزار خواهد شد.

گروه

XS
SM
MD
LG